התיאטרון הקאמרי של תל-אביב

הקיר הרביעי- פודקאסט הקאמרי

 

 

 

גאים להציג את הפודקאסט של התיאטרון הקאמרי, עם הסיפורים של האנשים שעושים את התיאטרון, בהגשת אודיה קורן ושהם שיינר.

 

בפודקאסט שלנו תקבלו הזדמנות להציץ אל מאחורי הקלעים, לסיפורים שבדר"כ סמויים מן העין. נארח שחקנים, במאים ומחזאים, ונרים את הקיר הדמיוני שמפריד בין הקהל לבמה.

 

 

פרק 1 - "20 ס"מ מהדמות"

כשהדמות והחיים נפגשים: 

כשעירית קפלן שמעה שהמחזה "שמנה" מגיע לקאמרי היא ידעה שהתפקיד הראשי חייב להיות שלה. היא לא שיערה עד כמה התפקיד ידרוש ממנה לחטט בפצעים פתוחים ואיך ישפיע על חייה גם שנים אח"כ.

דוד שאול שיחק בשתי הזדמנויות את הדמות של עזריאל בהצגה "פיקוח נפש"- ביניהן קרתה טרגדיה משפחתית ששינתה מקצה לקצה את מבטו על עצמו ועל הדמות, וחיברה ביניהן.

 

להאזנה>>

 

 

פרק 2 – "האיש שהיה לו הכל"

מאחורי ההצגה "מותו של סוכן" שמוצגת בימים אלו, עומד ארתור מילר- מחזאי יהודי אמריקאי, שסיפור חייו מתכתב עם המחזה ועם מחזות אחרים שכתב.

וכדי באמת להבין את המחזות שלו – צריך להכיר את הסיפור של מילר עצמו. ביחד עם רמי ברוך, שמשחק את ווילי לומן ב"מותו של סוכן" והמחזאי מוטי לרנר, נצלול לסיפור של אחד מגדולי המחזאים של המאה ה- 20.

 

להאזנה>>

 

 

פרק 3 – "ארץ לעולם לא"

גלעד קמחי זוכר את הרגע המדויק שבו התאהב בעולם התיאטרון. זה קרה בגיל 8, כשראה בפעם הראשונה את ההצגה "פיטר פן".

עכשיו, יותר מ 30 שנים אחרי, הוא חוזר בתור במאי לסיפור שאיתו הכל התחיל ובונה את "ארץ לעולם לא" לילדים – וגם למבוגרים שרוצים להישאר ילדים.

 

להאזנה>>

 

 

פרק 4 – "להיכנס לדמות"

אלי גורנשטיין התחבר לדמות של רוצח סידרתי דרך שירי אופרה - וקיבל תשואות מהקהל. דן שפירא לא התקלח ארבעה חודשים כדי להיכנס לדמות של נסיך ששנוא על העם שלו, ומצא את עצמו ביחסים דומים עם הקאסט. וכשנמאס לשרה פון שוורצה מתפקידים של אצילות קרירות - היא פיתחה שיטת משחק פרקטית משלה. אז איך נכנסים לדמות? שלושה שחקנים עם שלוש שיטות שונות, ואיך הם הופכים את התפקיד הכתוב - לדמות חיה על הבמה.

 

להאזנה>>

 

 

פרק 5- "ימי הזוהר"

מרים זוהר היא מהשחקניות הגדולות והותיקות בתיאטרון הישראלי כולו. את קריירת המשחק שלה היא התחילה עם תפקיד ניצבת בגיל 16 בתיאטרון קטן ברומניה - ולא מזמן היא חגגה יום הולדת 91 - כשמאחוריה עשרות תפקידים שונים ומגוונים, כולל הצגות שרצות בימים אלו בתיאטרון. לפני יותר משנה, במסגרת פרויקט FOLLOW SPOT של התיאטרון, מרים ישבה לשוחח עם עירד רובינשטיין, מבמאי התיאטרון, לראיון אישי על החיים על הבמה - והיום נשמע את הסיפור של מרים זוהר - או לפחות 90 השנים הראשונות שלו.

 

להאזנה>>

 

 

פרק 6 - "אמא, זהרירה"

לפני 10 שנים בדיוק הלכה לעולמה אחת השחקניות הגדולות בארץ, זהרירה חריפאי. במשך למעלה מ-50 שנות קריירה זהרירה שיחקה בעשרות הצגות, כיכבה בסרטים, הייתה כלת פרס ישראל לתיאטרון, בימאית ומורה למשחק. אבל החשוב בתפקידיה, היה להיות אמא של איה - שהפכה בעצמה לשחקנית בתיאטרון הקאמרי.
הפעם ב"קיר הרביעי"- השחקנית איה גרניט שבא, בתה של זהרירה.
 

 

 

מס' 7 – אוהבים את חב"ד

כשאודי גוטשלק החליט לכתוב מחזמר, הוא לא שיער שיום אחד החלום שלו יתגשם על בימת הקאמרי, תחת השם "החב"דניקים" - ובטח שלא דמיין שהוא יהפוך לקאלט של ממש. היום נצא למסע של מחזמר ישראלי מקורי אחד, שמצליח לגעת בנושאים רגישים בחברה הישראלית, אבל עושה את זה עם המון הומור, נונסנס ובשואו מטורף - שמשמח את הקהל בשעתיים של חגיגה ישראלית עם קריצה חסידית.

 

להאזנה>>

 

 

מס' 8 – ברוך הוא

רמי ברוך משחק בתיאטרון הקאמרי מאז 1986, גילם עשרות דמויות, זכה בפרסים רבים - והיום הוא מגלם את ווילי לומן בהצגה מותו של סוכן ומשחק גם באשכבה, כימים אחדים, וניה, לילה בפריז ואיך לא - עוץ לי גוץ לי, תפקיד שמלווה אותו כבר יותר מ-20 שנה.

 

להאזנה>>

 

 

מס' 9 – אדיפוס: לא נאמן למקור

יש שיגידו שאדיפוס, המחזה הקלאסי של סופוקלס על הבן שרצח את אבא שלו והתחתן עם אמא שלו, הוא אם כל הדרמות. וכשניגשים לקלאסיקה כזו, קשה שלא להתערבב עם החומר המקורי. הפעם ב"קיר הרביעי" אנחנו עם פרק מיוחד - שיחה עם השחקנים בהצגה עמוס תמם וקרן מור, והבמאי עירד רובינשטיין - על תהליך החזרות, האתגרים בעבודה על קלאסיקה, והיטשטשות הגבולות בין המציאות לבמה.

 

להאזנה>>

 

 

מס' 10 – קומדיה זה עסק רציני

מוטי כץ לא היה ילד מצחיק, אבל מפגש מקרי עם שלישיית הגשש החיוור גרם לו להבין שהמקום הטבעי שלו הוא דווקא על הבמה. מאז הוא שם כבר עשרות שנים, מצחיק את הקהל בכל ערב מחדש. הפעם, ביחד עם המחזאי שי שבתאי והשחקן מוטי כץ ננסה להבין מה הסוד של הקומדיה כז'אנר, מה כל שחקן קומי צריך לדעת, האם מדובר בכישרון מולד, למה נדמה לפעמים שהקומדיה היא אחותה החורגת של הדרמה - ובעיקר נצחק ביחד.

 

להאזנה>>

 

 

פרק 11 – חנוך לוין: אשכבה

לפני 24 שנים עלתה הצגת הבכורה של "אשכבה", המחזה האחרון שכתב וביים חנוך לוין. מאז ועד היום ההצגה מעולם לא ירדה מעל בימת הקאמרי - והיא עדיין מוצגת במתכונתה המקורית. רוב הקאסט מורכב משחקנים ששיחקו גם אז, בהצגת הבכורה. בפרק של היום נצא למסע אל מאחורי הקלעים של אחת מההצגות המצליחות והאהובות ביותר בתיאטרון הישראלי, נדבר עם השחקנים ששומרים עליה בדיוק כמו שהיא - וננסה להבין מה הסוד שמשאיר אותה בחיים כל כך הרבה זמן.

 

להאזנה>>

 

פרק 12 – מלאכים באמריקה

על בימות הקאמרי רצה בימים אלה "מלאכים באמריקה", הצגת פנטזיה טראגית שמתרחשת בניו יורק של שנות השמונים, בימי השיא של מגפת האיידס. שהם שיינר, שמשתתף בהצגה בעצמו, ישב עם השחקן אלעד אטרקצ'י ועם מעצב התפאורה ערן עצמון לשיחה על העבודה על ההצגה: השילוב בין חיים ופנטזיה, למה רגעים דוממים על במה ענקית יכולים דווקא להפעיל שחקן, והאם זה כיף לשחק דמות שקורים לה דברים רעים.

 

להאזנה>>

 

לכל הפרקים חפשו "הקיר הרביעי" באפליקציית הפודקאסטים המועדפת עליכם, או כאן>>

Your Browser is Outdated

Please update your browser to view this site in a manner that is correct. Download one of the latest versions of browsers here: